Bilder från huset 2010-03-09

Lite nya bilder från huset idag. Jag var och kunde hjälpa Jacob dra lite el i huset idag! Kul om man kan göranågon nytta. Trots att han tgyckte mest att det var som att ha en prao med sig som stod i vägen hela tiden.. Nåväl.. Lite nytta gjorde jag nog allt.

Nu har vi bestämt oss för vilket golv vi ska ha i sovrummen och walk in closet. Det blir vitlaserad ek som är såå snygg! Sen blir det ett klinkersgolv på alla stora ytor så som hall, v-rum, kök och källare! 45x45 cm stora gråmelerade plattor. Kommer bli så snyggt!
Kaklet i badrummet blir stora vita plattor med 15x15 cm små  plattor på golver med lite "sten-liknande" mosaik i duchen. Jag längtar till vi ser hur fint det blir på rikigt!

Vill så gärna blogga och lägga upp en massa bilder från huset. Men hinner ärligt talat inte med det. Jag lovar o göra det så fort jag har en ledig stund över!


Hålet i väggen där bastun kommer att vara. Fotot taget inifrån "SPA rummet" hålet och bastun kommer att vara under trappan från ovanvåningen.


Förberedelser inför golvslingorna som kommer och komma på plats i morgon och ge oss lite värme i golvet! :)


Höjden i taket, och vår stoora limträbalk som väger lite lättsamt 600 kg..(Dom var 4 starka män som slet med att få upp den i taket?)


Toaletten uppe, väggen är flyttad en bit in till vänster, brunnslock nere till vänster där duschen kommer att vara. Vägghängdtoalett rakt fram till vänster vid fönstret.


Sovrummet! Två fack med belysning kommer det att bli här.


Hallen till vänster. Bredvid  hallen kommer WIC att vara. Rakt fram till höger är toaletten.


Bild tagen från hallen. Till höger kommer köker att vara.Trälisterna i mitten kommer att vara väggen som kommer vara bakom kyl och frys i köket.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0