Året som gick.

Det verkar som om det är poppis att summera sitt år 2009. Soffan har tillochmed hakat på! Jag måste ju göra detsamma. Kan vara roligt att blicka tillbaka och se och vara tacksam för det man hade 2009.

Januari

 

Nyårsafton firades på Lophtet i Lund. Arrangerat av dessa seriösa (?!) killarna :) Utklädd till blondinbella i MUF, Jacob var givetvis Zlatan. Även första vår-beställningen gjordes.

Februari

 
Jag blev helt såld på Rörstrands Kurbits, som jag senare fick en massa koppar till på 25 års dagen. Det kommer nog bli vår kaffeservis vid kalas och bjudningar.
Jag gick bananas på husmorstips och gjorde alla mina smycken fina med varmt vatten, aluminiumfolie och bakpulver. Effektivt!


Mars

 

Inte så flitigt bloggande i mars. Dock ytterligare en sak jag blev helt såld på, och är fortfarande idag. Väggbokstäverna! Josefin har dem i sin hall. Tycker det är så fint. Tänkte att vi skulle ha det hos oss oxå när vi flyttar till hus. Får börja köpa nu, så det inte saknas bokstäver när jag väl ska beställa. Min vanliga tur..

April

 

 

 
Vi började träffa Malin och Niklas mer och mer i deras fina marklägenhet i Lommahamn. Grillade och var ute mycket.
Jag köpte skönhetsboken, med en massa fina bilder i. Skillde sig lite i fakta från det jag lärt mig av bästa Johanna.
Våren slog ut i hela st Lars parken! Dom stora körsbärsträden utanför skolan är helt underbara denna tiden!
Jacob fick en SPA upplevelse av mig i 25 års present. Vi åkte upp till Varberg på Asia SPA. Det var så mysigt. Massa olika bad, bastu och en god middag på kvällen gjorde vår helg i April.

Maj

Jag köpte mina seriösa gympaskor. Som jag fortfarande håller på att gå in. Dom är sköna och gå i. Om man bortser från att man får såå mycket skoskav.. Jag ska kunna ha dom. Så är det bara! :)

Juni

 

 

 

Den 25:e juni dog vår King of Pop. Hans musik spelades överallt. och kommer alltid att göra!
Hittade en massa fynd på Marty med kläder som jag tittat på länge. Blev en riktigt storshopping där.
Jag var hos
Emla och hälsade på och handlade min fina blomsterranka som pryder vår dörrkarm. (Numera är den iofs nerplockad i en flyttlåda..)
Vi var hos Malin och Niklas dom dagar det var sol. Även vårt första besök på Oliveras gjordes i juni. Inte direkt  superimponerade. Men vi kommer ändå att äta där fler gånger under sommaren..


Juli



Det viktigaste datumet detta äret är 25 juli. Då förlovade jag och min älskling oss på vår favorit restaurang Valparaiso i Spanien. Med min syster och Jacobs bror, Karro och söte Mellis bytte vi ringar. Jag älskar Jacob mer än nänsin nu. Längtar tills vi ska få vårt hus och leva ihop för alltid!

Augusti

 

Det var total nyckelpige invasion. Här hade jag lyckats fånga några i ett glas som jag hittade i lägenheten.. Det var nyckelpigor överallt. På stranden var dom i maten, i glasen, på filten. Oss själva..
Ändå lyckades vi ha en mysig picknick på stranden med sushi i solnedgången.

September


 
 
 
 
 

Jag och Jacob var bjudna till Blå Båten, som min kära kollega ABR hade annordnat. Det var en mysig tillställning, trots att det blåste storm utanför.
Inbjudningskorten till min 25 års fest skickades ut!
Och vilken fest det blev! Med så mycket fina presenter. Trodde aldrig att jag skulle få så mycket fint och ha så många vänner som kunde vara med och fira mig! Tusen tack igen!
Jag ändrade om min bloggsida efter lite trix och hjälp av STO på jobb. Den blev så tjusig!
Mina favorit stövlar inhandlades med födelsedagspengar från "mormor och morfar" Har använt dom mer än något hela hösten och vintern.
Hela kundtjänst åkte till Lyby säteri och hade några mysiga dagar tillsammans. Vilket fint ställe, och god vällagad mat!


Oktober

 
 


Hösten började komma på riktigt. Det firades med höstpromenad på jobbet.
Vi hade ölprovning med jobbet. Kul att testa lite olika ölsorter. Had eingen aning om att öl kunde smaka så olika i ungefär samma genre.
Den 13:e oktober la vi vårt bud på huset vi ville ha. Inte mycket annat cirkulerade i mitt huvud under den tiden.
Men den 22:e oktober fick vi reda på att huset är vårt! Vi var så glada och firade med champagne tillsammans med syrran och Anton.
I slutet av oktober fick Jacob svinis efter att ha varit i Tyskland på oktoberfest. Jag lyckades att hålla mig frisk.  Men fick isoleras så jag inte skulle dra med mig smittan någonstans. Vi fick regelbundna matleveranser. Kanske något man ska satsa på oftare? :)

November

 
 



I November kom vår lägenhet ut till försäljning. Vi valde Bjurfors som mäklare, och kunde inte vara med nöjda! Den 8 februari 2010 lämnar vi lägenheten och hoppas det kommer gå så snabbt som möjligt med renoveringen av huset.
Vi började åka ut och kolla kök och bad och fick även ett första besök på det nya IKEA huset i Svågertorp. Stort och förrvirrande, när man lärt sig allt innan och utan i det gamla. Men det kommer man nog snart kunna på detta oxå!
Julfesten på jobbet firades på AF borgen i Lund. Lika trevligt som alltid när vi har något för oss!

December

 

Julen firades på Gran Canaria med familjen. Vi hade otur med vädret, men hade mysigt ändå.
Dagarna innan nyår bestämde jag mig för att träna är kul! Och tog mig iväg till gymmet. Något som har hållt dessa veckor än så länge! Så håll tummarna för att jag inte tröttnar allt för tidigt nu! Nyår firades i Hässleholm med pompa och ståt! Finns det något bättre än raketer?


Vad härligt det är att sitta och kolla igenom ett helt år. När man gör så här inser man hur kul det är att ha en blogg att titta tillbaka på.
Nu längtar jag tills vi får  vårt hus, när det är renoverat och klart och vi kan flytta in. Längtar efter sommarväder när vi kan vara på stranden i Lomma, efter mysiga uteserveringar och restaurang besök. Önskar ett lika bra 2010 som 2009 var!


Kommentarer
Postat av: Mia

Hej!



Såg att du frågade Starwoman om Iittalas vinglas, och jag ger dem bara ros! De går absolut att köra i diskmaskinen och är så fina. KÖP! säger jag bara ;)

2010-01-12 @ 22:01:42
URL: http://kattenslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0