Vad är det med tyskar?

Jag blir lika förvånad varje gång, konstigt nog..
En tyska kommer in "spreschensi dojtsh."
Jag låtsas inte fatta. För dom är så sjukt lata med att prata engelska som resten av världen gör. (Inte fransmännen dock..) Så jag såg ut som ett frågetecken.
Så sa hon samma igen.
Jag bara No.
Hon fattar och nickar. Okej, tjejen snackar inte tyska lixom.
MEN
Då förtsätter hon att prata tyska ändå. Under hela köpet. Sen sa hon tack på svenska. och mumlade något som jag tror var i stil med att det kunde jag i allfall..
Varför pratar hon fortfarande? Hon fattade ju från början att jag inte fatta tyska. Jag kunde ju lika bra pratat skånska med henne. Det hade varit samma jidder.
Glömde jag skriva att tyskar inte ligger högst upp på min lista?! Riktigt fult språk! uuusssssccccchhh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0