Helgen i Danmark

Jag fick ju en liten weekend till Danmark över lör/sön av Jacob i present när jag fyllde år. Och i lördags åkte vi över bron för att ha en mysig helg på andra sidan sundet.
Vi började med att checka in på hotellet, ett superfint hotell som låg ca 10 minuter från Tivoli. Perfekt läge! Med rum ut mot vattnet. Det var så fint!
Sen gick vi ner till Strøget och tittade runt i lite affärer. Det var ju riktigt mycket folk, som vanligt, i alla butiker. Så det blev inte så långa stunder i butikerna.. Men vi kom ner till Mulberry butiken och jag fick köpt min halsduk som ersatte presenten jag fick dubbelt av från Mats och Lotta. Riktigt nöjd med mitt köp. (Den är såklart grymt snygg till min rosa Barbour)
Sen tog vi oss tillbaka till hotellet för lite TV tittande och en tupplur.
Klockan 20.00 hade Jacob beställt bord på Hereford där vi åt en riktigt god middag (som vi knappt orkade äta upp, eftersom vi hade ätit 3 goda smørrebrød tidigare idag...) och smet sedan in på Tivoli för lite gambling. Vi vann en massa små gosedjur och en ring! Åt sockervadd och kollade lite på allt folk.
Efter en timmes spelande, gick vi mätta, trötta och väldigt belåtna tillbaka till hotellet och sov som en stock  till klockan 09.00! Då var det dags för hotellfrukost! Gissa om jag åt så mycket så jag höll på att spricka... :) Längesedan jag hade en sån här mysig helg. Allt tack vare den bästa gosen någonsin!

 
Hotellrummet och utsikten!


Shoppingen!


Inne på tivoli!


Vår vackra bro på väg hem!

Kommentarer
Postat av: Soffan

Gud vad mysigt!!:-):-):-)

2008-09-22 @ 18:40:04
URL: http://jomensaatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0