Första nagellektionen!

Idag var första dagen på vår nagelkurs! Jag vaknade redan 07.15 och var uppe i varv! Men kunde till slut somna om till 8.30 Efter ett stopp på Statoil för kaffe var vi på väg till Höör.
Vi har övat på att sätta på tippar, klassisk manikyr, handmassage och till sist testade vi på att jobba med materialet till naturella naglar, som vi ska göra i morgon. Det är rätt intensivt. Men hiimla roligt! Ska bli så spännande i morgon. Då ska vi bl.a göra ett helt set med naturella naglar på varandra. Har övat lite här hemma på vårt "tipp finger" så hoppas att det kommer gå någorlunda bra ;)




Allt detta fick vi idag:

      

Bild 1:
Smooth sculpting powder, Pink, Cristal clear och White
Smoot sculpting liquid

Bild 2:
Citrus freshener, bakteriedödande  rengör & förbereder nageln för konstmaterial
Brusch cleaner, rengör pensel och vertyg
Fluid pump, med nagellacksborttagning - köpte till extra!

Bild 3:

Manicure Bowl, för vattenbad vid manikyr
Dappendish, liten porslinskopp, används tillsammans med smooth sculpting liquid
 
Bild 4:
Två lådor med tippar. Vita och naturella, används när du ska bygga naglar
Nailglue, klister till tipparna
Ultrabond,en primer som penslas på innan konstmaterialet läggs på
Perfect finish, ett UV-härdande överlack som håller längre

Bild 5:
Dancing board, en grov fil. 
Big Buffy, extra tjock fil
Electra board,fil med lång livslängd. Tål att tvättas många gånger
Super Shine, en 2 stegs polerare
Pink Block, en putsfil som bl.a används för att göra finishen

Bild 6:
Nagelborste, tar bort nageldamm
Tipcutter,används när du klipper av tipparna till önskad längd
Pensel, som du har för att forma akrylen på nageln
Perfect pusher, används för att "trycka upp" nagelbanden och avlägsna döda nagelceller
Cuticlenipper, nagelbandstång

Bild 7:
Sist men inte minst! 
Moisty nagelbandsolja med Jojobaolja, tistelfröolja, sheasmörolja, ringblomsextrakt  och E-vitamin


Kommentarer
Postat av: Soffan

Tjohooo! Ser riktigt proffsigt ut. Jag kan knappt bärga mig inför måndag. Jag har ju aldrig gått på manikyr, så med andra ord kan du göra fel hur mkt du vill för jag kommer ändå fatta nada.

Ska hålla tummarna för dig imorgon också! Det kommer gå galant. Glöm inte att uttrycka din syn på hundar ordentligt! ;-)



KRAM!

2008-09-07 @ 08:53:50
URL: http://jomensaatte.blogg.se/
Postat av: Nicole

Hej Jenny

du är jättebra med naglarna!! jag gör själv hemma...i brasilien (kommer därifrån) man kan göra sina naglar varje vecka och det är så skönt! nu tänker jag på att gå till någon nagelkurs, en kort kurs!vad skulle du rekomendera?jag kunde åka till västerås... jag ska skicka länken till din blogg till min kompis som bor i Lund...en fråga till: hur gör man när nagelbandstången blir slö? jag har tio från brasilien och de har blivit oskärpa... ha det så bra!

2008-11-27 @ 21:39:51
URL: http://nicolez.wordpress.com
Postat av: Amanda

Hej. Ser att du har gått utbildning i höör, vilken?

Ska nämligen gå en sådan kurs i höör..

2009-03-13 @ 13:44:49
URL: http://dreaams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0