Utelivet i storstaden

Grymt besviken över hur man blir behandlad som normal svenne när man kommer upp till huvudstaden för att partajja.
vi begav oss först till sturecompagniet, där man var tvungen att sälja sig för att komma in. Svin irriterad gick vi vidare till en irländsk pub som Syrran (22) började med att visa leg på. Välkommen! Sen kom Carran, (21) och helt plötsligt ändrade han sig från välkommen till det är 23 år idag. JAHA.. Vidare till TGI Fridays där vi lärt oss är våra misstag och gick först fram och kollade vilken ålder det var. 20. Perfekt. In och tog vars en öl. Frågade en snäll tjej som jobbade på stället om hon visste något bra uteställe i krokarna som vi kunde skaka dom lurviga på. Hon förklarade ett ställe på Brunnsgatan. När vi tagit oss ut från Fridays och försöker lokalisera vart Brunnsgatan ligger stöter vi på några poliser som vi tänkte att men dom måste ju vara sjyssta och guida oss rätt. Så vi frågade

Jag: Var ligger brunnsgatan?
Polisen: Varrå för nått?
Jenny: Ehh, BRUNNSgatan
Polisen (givetvis på stockholmska): Aha, du menar Brunnsgatan!?

Nä, jag menar en helt annan gata, men jag säger bara Brunnsgatan för jag tycker det är kul... Ja men afan! Vi pratar samma språk, fast än vi kommer från Skåne ditt egg! Jag blir så trött.

Men i allafall, efter att ha blivit hånad av polisen så hittade vi fram till utestället och stod i kö för och komma in. Redan där kännde jag att jag är nog för gammal för detta. Nåval. In betalade 120 (?!) kronor och letade efter en plats att sitta på. När vi suttit ett tag (jag på en pall, Syrran och Carran i soffan) står en kille bakom mig som verkar vilja komma förbi. Så jag flyttar in pallen. Men han står kvar..

Jenny: Kommer du inte förbi?
Killen: Äähhh, asså du sitter på min plats.

OKEJ, då är det dags och dra. Stället vi var på var ett 18 års ställe, där dom senaste brattsen hade tagit pappas kreditkort för första gången och satt med sina helrör. Det har jag passerat. Så jag letade mig tillbaka ner till stureplan och fick tillslut tag på en taxi (Efter att ha frågat en polis om där var något speciellt ställe där taxibilarna samlades på som man kunde ta en där, hans svar var: Neeee, du stärcker bara ut handen. Jaha, thanks! egg nr 2...)och åkte tillbaka till hotellet och satt i lobbyn ett tag. Mycket trevligare att sitta där och dricka kaffe och prata med lobbyvärden än och vara där. Anna och Carran stod ut och stannade kvar och dansade lite.
Behöver jag säga att vakterna sprang till dansgolvet non-stop för att stoppa alla bråk som var under kvällen??

Kommentarer
Postat av: Soffan

Fy fasen vilka sär. Var ju tillsammans med en kille från Bromma för några år sedan. Till slut beslöt jag mig för att helt enkelt hålla käft. Min grej är ju att vara lite snabb i käften och (försöka) vara rolig. Gick SÅDÄR när alla tittade som att man var från Långtbortistan och bad en upprepa gång på gång. Det hela förlorade lite av sin poäng då. Milt sagt. Tur du är tillbaka bland halvdanskarna där man kan få ha sin pall ifred och poliserna är ... tja, lika dryga ... men ändå ;-) Puss

2008-11-17 @ 17:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0