Helgen!

I fredags åkte jag och Jacob upp till stugan. Fixade lite med speglar och lampor och förberedde lite inför lördagen då Malin, Niklas, Stoffe, Karro och Melvin skulle komma upp och sova där med oss.
Vi lagade tacos och kollade på "The 21" med bla Kevin Spacey i rollerna. Den var bra. Sov lite i mitten av filmen, men vaknade mot slutet. :)

Malin och Niklas kom upp vid två på lördagen. Vi gick en liten runda, gjorde husesyn och satt och snackade lite. Lite senare kom Karro, Stoffe och Mellisen. Fika med kanelgifflar (hur gott är inte det?) och gick en runda ner till hamnen innan vi skulle grilla. Vi grillade kycklingspett och åt ris och tsatziki till det. Mumsigt. Blev en rätt lugn lördagskväll med vindrickande och en massa snack. Mysigt!

På söndag var vi alla på utflyktshumör och åkte runt och tittade lite. Åkte bla till Mölle. Vad fint där var. Tror inte jag har varit där innan. Antagligen när jag varit liten, men inte så jag minns det. Känndes som man var uppe i smögen!  Sen blev den en fika på flickorna Lundgren. Inte den billigaste fikan. Men definitivt den härligaste och godaste fikan på länge! Fick kaffet erverat i en liten kopparkaraff. Så kärt!
Trötta och nöjda åkte vi sedan hemåt, efter att ha fått upp åkgräsklipparen och diskmaskinen på bilen. (Den ska på service på onsdag!)

Härlig helg med underbara vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0