Helgen som gick..

I fredags var vi hemma hos mina föräldrar och skulle grilla. Majsen blev så god som vanligt, men köttet var nog inte helt hundra! Damn you ICA som byter ettiketter på ert kött. Tror ni inte vi skulle märka? Men mamma och pappa är inte helt blyga på och ha en massa mat hemma, så det blev ju grillat ändå. Lite senare än vad vi tänkt bara :)

I lördags åkte jag och Jacob upp till Jonstorp och pulade lite innan Karin och Elias kom upp. Hann även med lite Fia Med Knuff. Tillbaka på stenåldern utan TV och internet. När dom kom upp grillade vi majs (även då), och god fläskfilé med potatis, palsternacka, svamp och scharlottenlök i ugnen som blev superb! Riktigt gott! Sen spelade vi några parti UNO. Det är ju oxå ett sjukt underskattat spel. Haha!

På söndagen bestämde vi oss för lite utflykter. Det blev en runda bort till Mölle, med ett första stopp på Flickorna Lundgrens. Med världens godaste kakor och tårtor. Riktigt mumsigt! Hela stället är så mysigt! Men eftersom man försöker leva lite smalare fick jag skippa prinsesstårtan och ta en kanelbulle istället. Men det är ju inte fy skam det heller! Sen vidare mot Mölle med ett stop på den mysiga butiken Tritavia. Där jag köpte mina guldvingar sist vi var där. Funderade på ett par vingar till som var ihop som ett hjärta. Fina att ha ihop. Men jag lugnade mig lite. Får se om dom är kvar nästa gång vi kommer upp!
Sen bar där vidare till Mölle med lite fin utsikt och glass.
Sen tyckte Elias att det vore skoj och se på den stora trädkojan som låg ut med kusten. visst sa vi. Hade vi inte gjort m vi vetat att vi skulle gå i en lerig skog för att ens komma i närheten av Nimis. Och när vi var så nära, och mina guldiga finskor var bruna med lera så ser vi att det stupar rätt ner och stigen är fylld med geggamojja. Så gav vi upp. Synd. Det hade varit roligt att se. Men vi får ta det en annan gång när vi har trekkingskor, tält och överlevnadskit med oss..

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0