Sjukhuspiss!

Vi kom hem mellan 04.00-04.30 i morse från akuten. Superbra policy vi har på våra sjukhus! Låt alla sitta och vänta så länge som möjligt så kanske dom tröttnar.. Eller?

Ca: 21.00 Hade tid hos jourläkaren. Gick smidigt och snabbt och komma in där. Konstaterade att han var tvungen att röntga foten. Afan..

Ca: 22.00 Uppe på röntgen, fick en kommentar som lät "Dom sa väl där nere att det är lång väntetid på att få bilderna". Vi bara "Jo, dom sa det"...

Ca: 23.00 Jacob läkare som han hade haft under kvällen slutar sitt pass och kommer ut till oss och säger att vi kommer att få besked av sjuksyster om något är brutet eller inte. Om det är det kommer du bli inkallad till ortopeden där han gör en bedömmning av vad som skall göras. Perfa! Raka besked, trots att vi suttit där i 2 timmar.

Ca: 01.00 En sjuksyster hämtar oss och tar in oss till ruta ett, dvs inskrivningen. Där sitter en sjukbror som säger "Jaha och vilket ben är det du har brutit?" Jacob: "What? Jag har ingen aning, är något brutet?" Sjukbroren: " Är det ingen som informerat er att du har en sprick i foten?" Både jag och Jacob "Nej, men det hade ju varit bra om vi fått reda på det" Vi skulle bli remitterade till en ortoped som skulle bestämma vad som skulle göras härnäst. Tillbaka till väntrummet...

Ca: 02.30 Jag går fram till informationen och frågar vad det är för besked vi väntar på. För är det en doktor som ska säga att han har en spricka i foten så vet vi redan det. Fick till svar att han ska kanske gipsa, alt operera beronde på hur benet ligger. Dom kunde inte ge ett rakt svar..

Ca: 03.30 Svin trött och irriterad går jag fram till informationen igen för att se hur många där är före oss. 2 st. "Okej, kan vi komma tillbaka i morgon istället för vi orkar inte sitta här längre" Svaret som jag velat ha hört klockan 00.00 "Ja det är klart att ni kan men nu har ni ju suttit här så länge"  *så försöker hon le lite sött..* Jenny: "(#&%/??!!**^¨) "(Försöker samla mig......) Men då sitter vi en stund till då." :))

Ca: 04.00
Sitter inne hos ortopeden. Ortopeden: "Jaha du, och vad har du hittat på med din fot?" Jacob: Jag har bla bla bla bla....Ortopeden: " Jaha du, här är inget mer och göra än att ha stabila skor, så får du känna efter när du kan spela fotboll igen. Men jag skulle tippa på 4-6 veckor. Vill ni se på röntgen bilderna 2 uppgivna själar"JA, JÄTTE GÄRNA!" Jisses.....

Trött, ont i halsen och magen är man på jobbet igen och väntar på att ytterligare en vecka ska passera...


image637

Kommentarer
Postat av: Anonym

en gång blev jag sittande i 5 timmar på en röntgenmottagning, när jag sedan kikade in för att se vad som hände visade det sig att personalen hade gått hem.. men jag var glad ändå, med min brutna arm

2008-04-28 @ 15:28:39
URL: http://blomsblogg.blogg.se
Postat av: Å Andra Sidan

Så lång väntan...Ha en bra dag! Titta in på min blogg.

2008-04-28 @ 15:33:29
URL: http://framtidstankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0