Negerbullar!


image223


Halv tio igårkväll blev jag så grymt sugen på att göra negerbullar! (Och nej det är inte rasistiskt för mig att säga negerbullar, för mig är inte det ett grymt ord som symboliserar negrar nersmetade i en bulle med pärloscker på. För mig är negerbullar något man gjorde med mamma en dag efter fritids eller dagis. Man var helt nersmetad av brun deg överallt och pärsocker på diskbänken, golvet, ja överallt. När man hade rullat alla bollar i pärlsockret la man dom på brickan med fåglarna på som har tappat en kant. Så jag får lov och säga negerbullar! Har tillochmed färgade vänner som säger så! Så en gång för alla! Negerbullar har egentligen inget med negrar och göra! Alltså ett bra minne från när man var liten!)
Hur som helst så blev jag sååå sugen och gjorde en sats! Mumma! Håll till godo!
Dessutom borde man inte vara så orolig för att jag säger negerbullar, var mer orolig för att jag äter dom klockan 22.00 på kvällen!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Riktigt roligt inlägg i debatten om negerbullar. Stå på dig. Jag säger bara: "Sunes sommar". Men, visst blir man lite orolig över de sena godisvanorna

2007-11-27 @ 12:24:35
Postat av: Jenny

Du ska inte vara orolig för mina sena godisvanor! :) Dom är en del av min vardag nu!

2007-11-27 @ 12:30:09
URL: http://www.jennycharlottes.blogg.se
Postat av: Negerbulle-älskare

SIEG HEIL!

2008-01-10 @ 08:57:55
Postat av: Jenny

Negerbulle-älskare: Du har inte riktigt fattat mitt inlägg om du skriver Sieg Heil! Men det var ju inget oväntat att DU inte fatta iofs.. ;)

2008-01-10 @ 16:14:07
URL: http://www.jennycharlottes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0