Bittert!

Gammalt lundafolk är så bittert. Varje dag när jag cyklar till jobbet får jag ta en snikväg gå gångbanan, går givetvis av min cykel om där är mycket folk, eftersom det är en GÅNGbana! Sjävla gatan är enkelriktad från andra hållet, och cyklar jag där blir jag påkörd av alla bussarna. Naturligtvis jobbar jag i andra änden av gatan, vilket medför att jag måste ta mig ner på något vis.

Så idag när jag precis kommit på gångbanan och rekar läget är det 2 som går precis där jag cyklade på ca 5 meter framför. Lugnt tänkte jag. Ingen annan bakom dom. Men eftersom det var en bitter gammal gubbe var han ju tvungen att knuffa till mig med flit (!) för att visa att han är gammal och bitter och här får man inte cykla. Precis som det skulle störa alla andra NOLL människor som gick bakom honom!? Jag kör inte på någon gammal människa med min bil bara för att jag tycker att dom inte köra som dom ska. Eller hur. Det tycker jag är vettigt!
Det är så deprimerande med dessa s.k. "kloka" gammla människor. Varför inte bara be mig att gå av cykeln för detta är faktiskt en gångbana som man GÅR på?

Jag är född med suntförnuft, och förstår att det är en GÅNGbana. men om där inte är någon som GÅR på trottoaren. Varför kan intjag få cykla 50 meter till?

Till alla gammla bittra människor som måste knuffas istället för att vara vuxen och ta en konversation. Snälla, snälla jag kommer bli gammal oxå. Alla blir gammla. Det är inget att vara bitter för! Bete er som kloka, visa vuxna människor som ni ska vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0