Badrum. Då och Nu

Tänkte lägga upp lite före och efter bilder på vår husrenovering. Jag börjar med renoveringen av det stora badrummet.


Såhär såg badrummet ut när vi köpte huset.
Lite för turkost för vår smak....



Här har dom flutit golvet. Badrummet som var halvkaklat
revs ner, nya rör till toalett och vask är framdraget.


Vi fick ta lite av sovrummet som ligger vägg i vägg
med badrummet (den turkosa biten vägg) för att kunna
få  det lite större och få ordentligt med plats i duschen och
svängrum vid toalett och vask.


Nu är det kaklat, en halvägg (för att vi har en vägghängd
toalett) har byggts upp. Rör och el är framdraget och
väntar på att bli inkopplade i nya inredningar.


Vi valde en annan typ av kakel/mosaik som är lite
"stenlik" i duschutrymmet.


Tadaaa! Det färdiga resultatet! Tänk vad lite kakel och klinkers kan göra skillnad ;)


Duschväggar från Arredo, takhängd dusch från Hans Grohe,
handdukstork Nordhem.


Spegel, blandare och vask från Svedbergs.


Före

Efter


Kommentarer
Postat av: Dansken

Aj så flott! Men ärligt? De turkosa var väl inte helt fel ;)



Klem

2011-02-04 @ 08:42:26
Postat av: Sandra

Väldigt fin det där. Jag gillar verkligen dusschen. Stilren, enkel och snygg. Jag håller just nu på å surfar runt på inredningsbloggar och sånt eftersom vi också ska renovera badrummet hemma. Jag är precis som du klart svag för raka linjer, funktionella och klassiska saker.

2011-04-05 @ 16:53:05
URL: http://badrum-karlstad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0