Tjocksmock!

Har bestämmt mig för att inte hoppa på Rikshospitals dieten på söndag. Jag hittar alldelles för många kryphål som jag inte riktigt får svar på. Pratade med min nagelfixare idag, (som för överigt har öppnat den snyggaste salongen i Höör! Som vi trivdes!) och hon sa att jag inte skulle hoppa på den för den förstör ämnesomsättningen. Hon har varit lite så PT och har koll på kosten. Så börja jag bli funersam, och ju mer vi pratade om det tyckte jag vissa saker verkade lite skumma. Och enligt vad jag och min kära vän fått reda på ska det ju bränna bort allt fett först. Men fettet kan inte brännas bort såvida du inte tränar, dvs då måste du ha tillräckligt med energi i kroppen från mat för att kunna bränna. Annars kommer musklerna att brännas först. Jag tvekar inte på att man kommer tappa vikt. Dock är de vattnet som man tappar först och inte fettet. Kroppen ställer in sig på svältning och håller så hårt den kan i allt som kroppen har, allra helst fettet. Så vi kom fram till att det är ju såhär att vattnet går först, sen musklerna och sist fettet. men man tappar vikt. Absolut! Om man googlar lite på det är det ca 80% som gått upp igen efter två veckor och framåt. Då har dom gått upp mer än dom gått ner. Det vill man gärna inte! Sen ska man dricka 2 liter vatten om dagen. Det är inga konstigheter, eller jo egentligen. För det ska du ju minst dricka varje vanlig dag. Så egentligen borde du dricka 6 liter vatten, med tanke på att du tappar upp till 2 liter av det som du går ner så ska man nog satsa på en massa mer vatten än 2 liter. Oftast är det personer med en övervikt på minst 20-30 kilo som detta funkar bäst på. Och det är ju kanske inte så konstigt.. Men jag har inte provat det, och har inget och säga till om egentligen i denna frågan. Detta är mina synpunkter på det och varför jag inte kommer att testa. Nu när jag väl börjat träna och tycke det är kul, ska jag då ha ett uppehåll  på 2 veckor för att jag inte vågar träna när jag äter så lite, kommer jag tappa intresset för det oxå. Jag stöttar min käraste vän i detta till 100% verkligen och tvekar som sagt inte på att man kommer gå ner i vikt. Allt ovan är fakta jag tagit reda på och mina funderingar.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Verkar vara ett klokt beslut

2008-02-08 @ 16:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0